Tuesday, June 28, 2005

does serendipity really exist?


hampir semingguan ini, gue pulang kantor naik busway. a friend of mine introduced me to terminal blok-m. and i really enjoyed riding it home ever since. it's cheap and fast. i told myself, whoa... terminal blok-m looks like grand terminal in manhattan!

setiap kali gue duduk di busway en merhatiin orang-orang di sekitar gue, gue selalu mikir, kapan gue bakal ketemu lagi sama orang-orang ini. mungkin jalan hidup antara gue dan orang yang duduk di depan gue, hanya akan bersimpangan sekali saja. atau mungkin lebih dari itu? tapi siapa yang tau?

i met a woman on the way home from terminal blok-m. and, as i write this blog... image dia tinggal a blurry memory with what i saw this evening. tapi satu hal yang gue inget, wajahnya yang manis yang even saat dia diam, dia seakan-akan tersenyum. her aura soothed my sight. calmed me from the hectic rush hour atmosphere inside the busway.

di bunderan senayan, dia turun.

she left me with a tought.

does serendipity really exist or our path just crossed once in a life time?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nice post :)
gue juga suka mikir gitu...

June 29, 2005 10:11 AM  
Blogger dewi said...

Jadi keinget buku Lupus, Mahluk Manis dalam Bis :).Dulu, waktu msh internship di Jkt sering naek bis Lippo deket lap blok-M ke Tangerang, sering ketemu mahluk manis juga. :) Serendipity? bisa aja lah..

June 29, 2005 5:12 PM  

Post a Comment

<< Home